وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

5 دلیل برای اینکه انیاگرام را مطالعه کنیم 09 دی
admin لایک 0 دیدگاه

5 دلیل برای اینکه انیاگرام را مطالعه کنیم

روند زندگی آدمی با این فکر ( یا توهم) که می تواند تمامی افکار، عواطف و رفتارهایش را انتخاب کند، می گذرد. واقعیت این است که ذهن ما در اکثر مواقع، بدون توجه به خواسته ی درونی ای که داریم به صورت پایلوت عمل می کند و رفتاری تکراری را بارها و بار ها انجام می دهد.

انیاگرام پنجره ای به سوی عادات فکری، رفتاری و احساسی فرد باز می کند. نتیجه این است که هرچه بیشتر بدانیم، کمتر دچار روند تکراری ذهن خود می شویم.

در ادامه 5 دلیل برای ضرورت یادگیری انیاگرام را باهم مطالعه می کنیم:

1.   می توانید خود را از تله رها سازید.

مقدار زیادی از چیزهایی که ما به عنوان نقاط ضعف، قوت یا ویژگی های شخصیتی خود می شناسیم، نتیجه تجارب شخصی نیستند مواردی مانند بی انگیزگی، یک دنده بودن و ... مثال هایی از این قبیل هستند. ما اینگونه برنامه ریزی شده ایم. این مطلب بدین معنا است که ما نیازی نداریم تا وقت و انرژی خود را صرف چرایی رفتارهای خود و اصلاح آنها کنیم. انیاگرام میانبری به خودآگاهی ماست. میانبری اثرگذار و قوی.

2.   افراد دیگر کمتر موجب اعصاب خوردی شما می شوند.

حتی اگر نوع شخصیتی فردی را نتوانید تشخیص دهید، دانستن این امر که دیدگاه و رفتار های هر نوع از افراد با دیگری بسیار متفاوت است، بسیار کارآمد خواهد بود. آگاهی از انیاگرام باعث می شود تا انتظار عوض شدن از فردی را نداشته باشیم. بدانیم که هر فرد با دیگری متفاوت است. اگر بتوانیم تیپ شخصیتی افراد را تشخیص دهیم دارای مزیت آشنایی با نوع افکار آن ها خواهیم بود. ارتباط برقرار کردن با افراد به از طریق دانش انیاگرام بسیار ساده تر خواهد بود.

3.   بالاخره از تقلا می توانید دست بکشید

تاحالا حس کرده اید که نیرویی منفی و ناشناخته کنترل زندگیتان را در اختیار گرفته و بارها باعث شکست یا بدست آوردن نتایج تکراری برایتان شده است؟ اگر اینطور است، انیاگرام راه حل شما خواهد بود. انیاگرام توضیح می دهد که ادمی از ریشه چطور رفتار می کند و راه حل های بسیاری برای رفتار در موقعیت های مختلف ارائه می کند. اگر سعی بر بهبود یا اصلاح رفتار های شخصیتی خود دارید، دانستن تیپ شخصیتی انیاگرام خود ضروری خواهد بود.

4.   شما باهوشتر عمل میکنید و حافظه قویتری خواهید داشت، درنتیجه مغز شما سالمتر خواهد ماند.

یادگیری انیاگرام به درصد هوش شما ممکن است اضافه نکند، اما مغز شما در چالش ها و شرایط سخت انعطاف پذیرتر و راحت تر عمل خواهد کرد.

یادگیری یک مطلب جدید درواقع از نظر فیزیکی نه تنها برارتباطات عصبی  مغز شما اثر میگذارد، بلکه عصب های جدیدی تولید میکند. مهم نیست چند ساله هستید، این یکی از اصلی ترین راه‌ها برای تقویت حافظه است. این ارتباطات عصبی در مغز ما میتواند بر رفتار، افکار و احساسات ما تاثیر بگذارد. شما قطعا با یادگیری انیاگرام میتوانید بر این عصب ها تاثیر بگذارید.

5.   این همان چیزی است که به دنبالش هستید.

در یک سطح از روانشناختی، انیاگرام ابزاری کارآمد و عالی برای کسی است که تصمیم به تغییر الگوی رفتاری قدیم خود دارد.

در سطوح بین فردی، انیاگرام میتواند به بهبود روابط احساسی یا خانوادگی و حتی دوستانه شما کمک کند. در کار نیز موجب میشود روابط بهتری با همکاران خود داشته باشید و خواسته های مدیرتان را بهتر درک کنید.

با مطالعه انیاگرام شما نه تنها بر رفتار و اخلاقیات خود کنترل بیشتری دارید، بلکه در بازاریابی و برای تاثیرگذاری برروی مشتریان نیز میتوانید از آن استفاده کنید. با بررسی رفتارها و تمایلات مشتریان به راحتی میتوان از این مبحث استفاده کرد.

بسیاری از ما تمایل داریم آگاهی خود را بالا ببریم، اما نمیتوانیم دررتبطه با همه چیز آگاه عمل کنیم. انیاگرام ما را در مسیری پیش میبرد که این امکان را به ما میدهد تا تصمیم بگیریم چطور عمل کنیم.

درنهایت میتوان گفت از آنجا که مدل های ذهنی انسانها پیچیده عمل میکنند، انیاگرام راهی کوتاه برای شناخت و آگاهی از خود است.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.