وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نشانه های افسردگی چیست؟ 17 دی
admin لایک 0 دیدگاه

نشانه های افسردگی چیست؟

افسردگی چیست؟

افسردگی، اختلالی است که در اثر ناراحتی های طولانی مدت، ازدست دادن علاقه به انجام کارهای مورد علاقه و کم شدن اشتیاق اتفاق می افتد.

احساس غم و اندوه دررابطه با برخی اتفاقات در زندگی، رفتار نرمالی است. اتفاقاتی مانند از دست دادن شخصی در زندگی، تغییرات اساسی در زندگی، استرس یا ناامیدی. در اکثر اوقات، این احساس غم با گذشت زمان و تغییرات پیش آمده از بین میرود. در شرایطی مانند از دست دادن فردی، این احساسات ممکن است ماهها نیز به طول بیانجامد و در روزهایی مانند تولد یا سالگرد مربوط به آن فرد، بازگردد. درصورتیکه لحظات لذت بخشی در کنار این غم داشته باشید، هرچند اندک، این غم و اندوه نشانه افسردگی نیست.

افسردگی شایع است. از هر سه نفر، یک نفر در برخی مراحل زندگی خود افسردگی را حس میکند که بیشتر این موارد، خفیف هستند. از هر ده نفر یک نفر در سطح متوسط یا شدید به افسردگی مبتلا میشود.

اما نشانه های افسردگی چیست؟

علائم روانشناختی این اختلال عبارتند از:

·       احساس درماندگی. این احساس در بیشتر روزها وجود دارد اما ممکن است مقدار متفاوتی داشته باشد و تا هفته ها نیز ادامه داشته باشد.

·       از دست دادن علاقه در فعالیتهای معمول.

·       تمرکز ضعیف و حواس پرتی که موجب مشکل و عدم توانایی در حل مشکلات یا تصمیم گیری میشود.

·       احساس مداوم افکار ناخوشایند مانند گناهکار بودن و بی ارزش بودن.

·       آسیب به خود.

علائم جسمی:

·       از دست دادن اشتها یا کاهش وزن

·       از دست دادن انرژی و ضعف

·       خواب کمتر از معمول یا بیش از معمول

·       کاهش سرعت در حرف زدن یا فعالیت

چه عواملی باعث افسردگی میشود؟

دقیقا نمیتوان مشخص کرد چه عواملی باعث افسردگی میشود. اما عواملی مانند ژنتیک در افسردگی اهمیت بالایی دارد. تحقیقات نشان میدهد در خانواده هایی که افسردگی وجود دارد، افراد 30 درصد بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

وقایع استرس زا نیز در زندگی نقش مهمی در شروع یا شدت افسردگی دارد. درگیری های مداوم با دیگران نیز تاثیر بسزایی دارد.عواملی مانند مشکلات مالی، بازنشستگی، بیکاری، زایمان، تنهایی و از دست دادن شخصی. این وقایع ناخوشایند میتواند برای ایجاد یا بدتر شدن این بیماری کافی باشد.

همچنین ویژگی های شخصیتی یک فرد خود عاملی مهم است. فرد افسرده نظر منفی نسبت به خود و جهان دارند و به مسائل بد بیشتر فکر میکنند و ممکن است سبک شخصیتی افسرده ای داشته باشند.

چگونه با افسردگی مقابله کنیم؟

روش های مختلفی برای مقابله با افسردگی وجود دارد اما گزینه های اصلی شامل درمان رفتارشناسی، داروهای ضد افسردگی، مشاوره و آموزش مدیریت افسردگی است.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.