وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

MBA چیست؟ 30 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

MBA چیست؟

MBA یا مدیریت کار و کسب، رشته ای است که مهارتهای فنی، مدیریتی و رهبری را به افراد می آموزد. این رشته فرصتی برای به دست آوردن مهارتهای شغلی باارزش و همچنین گسترش روابط حرفه ای فرد برای ایجاد فرصت های جدید است. MBA به تسریع در یادگیری مهارتهای شغلی، شرع حرفه جدید یا کارآفرینی کمک میکند.

در MBA دروسی مانند حسابداری، اقتصاد، مالی و بازاریابی آموزش داده میشود. در طی این دوره ها، طی پروژه هایی دروس آموزش داده را تمرین میکنید و در عملکردهای تجاری انجام میشود. همچنین از طریق تمرین های گروهی و مطالعات موردی به تبادل نظر با دیگران میپردازید . نتایج به دست آمده از آن، مجموعه کاملی از مهارتهای شغلی و مدیریتی در اختیار شما قرار میدهد که برای طیف گسترده ای از صنایع و جایگاه های شغلی قابل استفاده است. دوره MBA به طور خاص برای کسانی در نظر گرفته شده است که نیازمند دانش مدیریت هستند، اما در زمینه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند. به همین علت، عموم مخاطبان دوره MBA، تحصیلات اصلی خود را در حوزه‌های دیگر گذرانده و برای تکمیل مهارتهای مدیریتی خود، این رشته را به صورت دانشگاهی یا در قالب دوره دنبال می‌کنند.

MBA میتواند یک سرمایه باارزش برای استخدام شما باشد. هم چنین میتواند به شما برای حضور در صنایع، شروع شغل یا اجرای بهتر و توانایی های بهتر کمک کند. از هر ده نفر از فارغ التحصیلان این رشته یک نفر کارآفرینی است که شرکت خود را اداره میکند.

چرا باید MBA بخوانیم؟

فارغ التحصیلان این رشته میگویند مدرک آنها نه تنها به آنها برای سمت های رهبری کمک میکند، بلکه باعث افزایش مهارت و فرصت های شغلی برای پیشرفت حرفه ای سریعتر میشود. طبق اعلام سالانه انجمن مشاوران بیت المللی، مهم ترین دلایل افراد برای انتخاب MBA عبارتند از کسب مهارت های جدید، دستیابی به فرصت های شغلی، تغییر شغل، دسترسی به شبکه قوی و افزایش درآمد.

بازار کار در جهان حداقل تا ده سال دیگر نیازمند متخصصین این رشته است و سازمان های بزرگ و اقتصادی و شرکت های دولتی و خصوصی با دقت بالایی این نیروها را جذب میکنند.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.