وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

ویروس کرونا چطور بر اقتصاد آمریکا اثر میگذارد؟ 07 اسفند
admin لایک 0 دیدگاه

ویروس کرونا چطور بر اقتصاد آمریکا اثر میگذارد؟

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد کشته شدگان بر اثر این بیماری، اقتصاددانان علاوه بر اقتصاد چین، نگران اقتصاد آمریکا نیز هستند.

آمریکا در گزارشات اخیر خود اعلام کرد تاثیرات مخرب شیوع این ویروس به اقتصاد جهانی راه خواهد یافت و از آنجایی که شرکتهای آمریکایی در زمینه قطعات و محصولات به کارخانه های چینی وابسته هستند، اقتصاد این کشور نیز تحت الشعاع قرار میگیرد.

ویروس کرونا از سه روش تاثیر زیادی بر اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت:

1.  فروش در چین

چین از بزرگترین بازارها برای محصولات کمپانی های آمریکایی به خصوص کالاهای الکترونیک و پوشاک است و حدود 40 درصد از درآمد کمپانی های مستقر در آمریکا در این دو زمینه از طریق بازارهای چین است. بنابراین این منطقه از اهمیت بالایی برای این شرکت ها برخوردار است. همچنین چین دومین بازار بزرگ دنیا برای کمپانی اپل است که شرایط اخیر تاثیر زیادی بر این برند گذاشته است. از طرفی فعالیت بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها در کشور چین متوقف شده و شهروندان در خیابانهای چین تردد نمیکنند. درنتیجه مارکت های آمریکایی مانند فست فودها و برند ها نیز به تبعیت فعالیتی ندارند.

2.  اختلال در فرایند

همانطور که در مورد قبلی بیان شد، کمپانی ها بسته شده و محصولی تولید نمیشود. از آنجاکه برخی تولید کنندگان در زنجیره تولید خود قطعاتی از چین وارد میکردند در این شرایط دو انتخاب دارند: یا منابع جایگزین بیابند یا دست از تولید بکشند.

برندهایی مانند تسلا، فورد، فولکس کارخانه های خود را در چین موقتا بسته اند. هم چنین خودروسازی هیوندا نیز به دلیل کمبود قطعات تعطیل شده است. شرکت اپل نیز از این شرایط به شدت آسیب دیده و تولید آن محدود شده است.

3.  گردشگری

بعد از جنگ تجاری های اخیر، بازدید چینی ها از آمریکا کاهش یافته است.درحال حاضر نیز ویروس کرونا دلیلی دیگر بر این مساله است. بسیاری از پروازها لغو شده اند و محدودیتهای جدیدی برای مسافران وضع شده است. احتمال میرود تعداد بازدید کنندگان در سال 2020، بیست و هشت درصد کاهش می یابد که زیان آن معادل 5.8 میلیارد دلار است

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.